Szkoła Podstawowa nr 4 im. Nauczycieli Bohaterów Ziemi Kościerskiej

"Podróże kształcą"! Słowacja – Zakopane – Warszawa

Późnym wieczorem, dnia 25 maja 2015 roku, trzecie klasy gimnazjum wyruszyły na pięciodniową wycieczkę do Zakopanego, Warszawy i na Słowację.

Już pierwszego dnia, po całonocnej, męczącej podróży autokarem wyruszyliśmy na Słowację. Pomimo deszowej pogody humory nam dopisywały, pomimo zmęczenia udało się wszyskim (niektórym z wielkim trudem) "wdrapać" na stromą górę i zwiedzić fenomenalną jaskinię Bieliańską, będącą narodowym pomnikiem przyrody.W jaskini wraz z przewodnikiem pokonaliśmy 1135 metrów. Kolejnym etapem był odpoczynek w miejscowości Poprad, gdzie korzystaliśmy przez trzy godziny z rozrywki w Tatrach Wysokich z rajem wodnym, basenami termalnymi i witalnym światem. Kolejne dwa dni spędziliśmy zwiedzając Dolinę Kościeliską, Gubałówkę, Sanktuarium w Krzeptówkach. Największym wysiłkiem była dla nas wycieczka nad Morskie Oko, gdzie pokonalismy około 20 km, z tego 10 pod górę, jednak niezapomniane widoki zrekompensowały nam ten trud.Wieczorem po kolacji gościliśmy góralską rodzinę, która opowiedziała nam o tradycjach i zwyczajach góralskich i nauczyła nas góralskiego tańca. Ostatnie dwa dni wycieczki poświęciliśmy na zwiedzanie Warszawy wraz jej kulturowym i historycznym dobytkiem. Zwiedzilismy Łazienki, Zamek Królewski, Pałac Kultury, Rynek Starego Miasta i Powązki. Przy Grobie Nieznanego Żołnierza mieliśmy okazję zobaczyć uroczystą zmianę warty. Dużo radości sprawił nam pobyt w Cenrum Nauki Kopernik, gdzie mogliśmy zaangażować się w poznanie świata poprzez eksperymentowanie i samodzielne zdobywanie wiedzy. Dodatkową atrakcją był spacer po Złotych Tarasach i udział w multimedialnym widowisku w Parku Fontann. Póżnym wieczorem w sobotę wróciliśmy wyczerpani i jednoczesnie usatysfakcjonowani do Kościerzyny. Czas spędzony razem dostarczył nam wiele radości i z pewnością będziemy go długo wspominać z dużym sentymentem.